Używamy cookies

Korzystamy z plików cookies (tzw. ciasteczek). Dzięki nim możesz bez problemu korzystać ze wszystkich dostępnych w serwisie usług i funkcjonalności. Pliki cookies służą nam także do personalizowania wyświetlanych Ci treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszej stronie. Więcej informacji znajduje się w „Polityce cookies”.

Niezbędne - Niezbędne pliki cookies bez których niemożliwe jest korzystanie ze strony internetowej. Bez tych plików cookie strona internetowa nie może działać prawidłowo. (zawsze aktywne)
Pozostałe - m.in. funkcjonalne, reklamowe, analityczne, marketingowe, w tym pliki cookies podmiotów trzecich.

Możesz dowiedzieć się więcej ze stron: Polityka cookies, RODO, Polityka prywatności

Cookies ↑
Baner graficzny

Prawa pacjenta

Dokumentacja medyczna

Na podstawie obowiązujących przepisów  podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych udostępnia dokumentację medyczną pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta.
W związku z powyższym dokumentację medyczną możemy wydać na podstawie zgłoszenia: za pośrednictwem rejestracji telefonicznej  – pod numerem telefonu  77 4355602 lub osobiście.
Czas oczekiwania na wydanie dokumentacji wynosi do 10 dni roboczych i zalezy od jej objętości
Opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie, w innym przypadku opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej wynosi 0,20 złotych za 1 stronę.
Dokumentacja może być udostępniona do wglądu, w formie kopii, wydruku lub odpisu, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, na informatycznym nośniku danych.

Podstawa prawna:  Ustawa z dnia 6 listopada 2008 roku o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta Dziennik Ustaw 2020 pozycja 849

Rzecznik Praw Pacjenta
Pan Bartłomiej Łukasz Chmielowiec

Możliwości kontaktu
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 - 190 – 590 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych)
czynna poniedziałek  - piątek w godzinach 8.00 - 20.00
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa

Sekretariat:
telefon: (22) 532 - 82 - 50
faks: (22) 532 - 82 - 30
kancelaria@rpp.gov.pl

Przyjęcia interesantów w Biurze:
Poniedziałek - w godzinach od 9.00 do 18.00
Wtorek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Środa - w godzinach od 9.00 do 15.00
Czwartek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Piątek - w godzinach od 9.00 do 15.00