Dokumentacja medyczna
Na podstawie obowiązujących przepisów podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych udostępnia dokumentację medyczną pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta.
W związku z powyższym dokumentację medyczną możemy wydać na podstawie zgłoszenia: za pośrednictwem rejestracji telefonicznej – pod numerem telefonu 77 4355602 lub osobiście.
Czas oczekiwania na wydanie dokumentacji wynosi do 10 dni roboczych i zalezy od jej objętości
Opłaty nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie, w innym przypadku opłata za udostępnienie dokumentacji medycznej wynosi 0,20 złotych za 1 stronę.
Dokumentacja może być udostępniona do wglądu, w formie kopii, wydruku lub odpisu, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, na informatycznym nośniku danych.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 6 listopada 2008 roku o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta Dziennik Ustaw 2020 pozycja 849
Rzecznik Praw Pacjenta
Pan Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
Możliwości kontaktu
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 - 190 – 590 (z telefonów stacjonarnych i komórkowych)
czynna poniedziałek - piątek w godzinach 8.00 - 20.00
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Sekretariat:
telefon: (22) 532 - 82 - 50
faks: (22) 532 - 82 - 30
kancelaria@rpp.gov.pl
Przyjęcia interesantów w Biurze:
Poniedziałek - w godzinach od 9.00 do 18.00
Wtorek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Środa - w godzinach od 9.00 do 15.00
Czwartek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Piątek - w godzinach od 9.00 do 15.00